-Nedgrävning (inte överdäckning) av all fjärrtågstrafik + pendeltåg i innerstaden samt ut till Älvsjö, Ulriksdal och Solvalla.
-En ny Lindhagensplan som inkluderar Stockholm, Solna, Sundbyberg och Nacka. Denna plan utvidgar den sammanhängande kvartersstaden till Skurusundet i öster, Ulriksdal i norr, Solvalla i väster, Fruängen, Hökarängen och Skarnäck i söder.
-Färdigställande av tvärbaneringen och konvertering av denna till premetro.
-Bygg Citybanan OCH Kungsholmenbanan.
-Bygg ett antal nya t-banelinjer som binder ihop på tvären i den nya definitionen av innerstaden (som definieras av den nya Lindhagen som nämns ovan).
-De delar av infartsleder som hamnar innanför innerstadssnittet görs om till boulevarder. Detta gäller Nynäsvägen, Roslagsvägen, Huddingevägen, Drottningshlmsvägen och Ulvsundaleden.
-Fler låga broar och färre höga.
-Bort med Vikingterminalen från Masthamnen.
-Någon förbindelsestation mellan Hagsätralinjen och Nynäsbanan.
-Konvertera alla t-banor till förarlös drift.
-Bygg ut Kista ordentligt med riktig stad. Låt den sprida sig söderut så att Kymlingestationen äntligen kan användas.
-Omtolkning av lagen om nationalstadsparken. Den säger något (dvs att byggnader får uppföras inom parken endast om vissa kriterier uppfylls), men tolkas som något annat (dvs att byggnader får uppföras inom
och i parkens närhet endast om vissa kriterier uppfylls). Tolkningen bör strikt följa lagens formulering. Inte något annat.
__________________
När får vi se Lindhagen II?